راهنمای خرید بوت چرم

در مجله چرم / مد و پوشاک

راهنمای خرید بوت چرم و استایل کردن آن: 10 نکته طلایی که قبل از خرید باید بدانید.

 

هم زمان با شروع فصل پاییز و زمستان، بازار فروش بوت و نیم‌بوت رونق می‌گیرد و افراد زیادی برای تکمیل استایل پاییزی و زمستانی خود، برای خرید این نوع از کفش‌ها اقدام می‌کنند. در میان انواع بوت‌هایی که با استفاده از متریال‌های مختلف به تولید می‌رسند، بوت‌های چرمی جایگاه ویژه‌ای دارند.

این نوع بوت‌ها به دلیل کیفیت و ظاهر متفاوتی که دارند، در مقایسه با سایر محصولات مشابه، متمایز می‌شوند و علاقه‌مندان زیادی را به سمت خود جلب می‌کنند. اگر از علاقه‌مندان به صنعت چرم هستید و قصد دارید برای تکمیل استایل زمستانی خود یک بوت چرمی تهیه کنید، با ما همراه شوید.

در این مطلب به عنوان راهنمای خرید بوت چرم، نکاتی را بیان می‌کنیم که باتوجه به آن‌ها می‌توانید یک بوت مناسب و منحصربه‌فرد تهیه کرده و از زیبایی و جذابیت آن در پاهای خود لذت ببرید.

نکات مهم قبل از خرید بوت چرم

 قبل از اینکه برای خرید بوت چرم طبیعی به فروشگاه‌های مدنظر مراجعه نمایید، هدفتان از خرید و ویژگی‌هایی که از بوت چرم انتظار دارید را مشخص کنید. به طور مثال:

راهنمای خرید بوت چرم و استایل کردن آن

هدف شما از خرید نیم‌بوت چیست؟

بوت چرم را برای استفاده در چه موقعیتی می‌خواهید؟ انواع بوت‌های چرمی برای استفاده روزمره، پیاده‌روی یا در مدل‌های مجلسی به تولید می‌رسند. هدف شما از خرید، برای انتخاب مدل مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد.

راهنمای خرید بوت چرم و استایل کردن آن

میزان بودجه‌ای را که در نظر گرفته‌اید تعیین کنید

به‌عنوان نکته مهم دیگری برای راهنمای خرید بوت چرم می‌توانیم به تعیین بودجه اشاره کنیم. انواع بوت در مدل‌های مختلف و با تنوع قیمتی بسیار بالایی عرضه می‌شوند. شما باید مدل‌های مناسب با بودجه خود را برای خرید انتخاب کنید.

راهنمای خرید بوت چرم و استایل کردن آن

سایز کفشتان را بدانید

قبل از رفتن به فروشگاه، حتماً از سایز کفش خود مطلع شوید و فرم پایتان را بشناسید. شناخت فرم پا، برای انتخاب یک بوت مناسب، اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی افراد دارای پاهای پهن هستند و بعضی‌ها پاهای باریک دارند؛ بنابراین هر فردی باید بر اساس فرم پای خود کفشی با فرم و مدل مناسب را انتخاب کند.

نکات مهم در هنگام خرید بوت چرم

 برای خرید بوت چرم طبیعی، باید به نکات مختلفی دقت داشته باشید و با بررسی فاکتورهایی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم، محصولی مناسب با تیپ و استایل و سایز پای خود بخرید. این نکات به شرح زیر است.

راحتی

 اولین نکته در انتخاب و خرید یک بوت مناسب، راحتی آن است. راحت بودن انگشتان پا در کفش، در سلامت پا تأثیر بسزایی دارد. اگر کفشی که برای خرید انتخاب می‌کنید به انگشتان پا و پنجه فشار وارد کند، نه‌تنها راحتی شما را از بین می‌برد، بلکه مانع از راه‌رفتن به شکل صحیح می‌شود. در برخی موارد، این موضوع سبب متورم‌شدن پاها شده و مشکلات متعددی را به بار می‌آورد.

اندازه

 به‌عنوان دومین نکته در راهنمای خرید بوت چرم، می‌توانیم به سایز و اندازه بوت اشاره کنیم. اگر تصمیم دارید برای جذابیت هرچه بیشتر استایل خود، یک بوت مناسب بخرید، حتماً سایز و اندازه پا را در نظر بگیرید و متناسب با آن، یک بوت استاندارد با سایز مناسب تهیه نمایید. در انتخاب بوت، حتماً به سایز ساق پا، مچ پا و... توجه داشته باشید. اگر از آن دسته افرادی هستید که ساق پای پهنی دارند، بوت‌هایی متناسب با سبک پای خود را تهیه کنید.

این نکته را در نظر بگیرید که بوت چرم باید دقیقاً سایز پای شما باشد. انتخاب بوت‌های کوچک‌تر از اندازه پا، علاوه بر اینکه نوعی ناهماهنگی در استایل شما ایجاد می کنند، باعث اصطکاک در میان انگشتان پا شده و به‌مرور آسیب‌های جدی به بار می‌آورند. همچنین درصورتی‌که بوت‌هایی بزرگ‌تر از سایز پای خود بخرید، به‌مرورزمان گشادتر شده و مانع از راحتی هنگام راه‌رفتن می‌شوند.

پاشنه

 برای خرید بوت چرم مردانه یا زنانه، حتماً به پاشنه آن دقت کنید. انواع بوت‌ها از پاشنه‌هایی با ارتفاعات متفاوت برخوردارند. شما باید متناسب با استایل خود و باتوجه‌به میزان راحتی به هنگام راه‌رفتن، بوت‌هایی با پاشنه مناسب انتخاب نمایید و صرفاً با الگوهای مد پیش نروید.

قوس

 نرم بودن و پشتیبانی از قوس پا، از ویژگی‌های یک بوت مناسب و استاندارد است. بوت‌هایی که از قوس متناسب با گودی پا برخوردار هستند باعث راحتی هرچه بیشتر شما هنگام راه‌رفتن می‌شوند و از کمردرد به هنگام راه‌رفتن جلوگیری می‌کنند. این نکته در راهنمای خرید بوت چرم، اهمیت ویژه‌ای دارد.

هماهنگی با استایل

 برای خرید بوت چرم طبیعی، به استایل و تیپ خود دقت نظر کنید. یک بوت مناسب باید با استایل شما تناسب و هماهنگی داشته باشد و نواقص احتمالی در استایل را برطرف کند؛ به‌این‌ترتیب باعث زیبایی و جذابیت هرچه بیشتر شما تیپ شما شده و ظاهری منحصربه‌فرد به استایل شما می‌بخشد.

اصل بودن جنس بوت

 اصلی بودن چرم مورداستفاده در ساختار کفش بوت، موضوع مهم دیگری است که به هنگام خرید باید مدنظر قرار بگیرد. برای تشخیص اصل یا غیر اصل بودن چرم، راهکارهای متفاوتی وجود دارد؛ اما یکی از بهترین راهکارها مراجعه به مراکز فروش معتبر و فروشگاه‌های تخصصی چرم است.

اگر چرم شناس هستید و سال‌هاست از محصولات چرمی استفاده می‌کنید، قطعاً با لمس محصول یا حتی بوکردن آن می‌توانید اصل بودن یا غیر اصل بودن بوت چرم را تشخیص دهید.

راحتی کفی بوت

 نکته دیگری که در راهنمای خرید بوت چرم به آن اشاره می‌شود، توجه به‌راحتی کفی بوت است. کفی همان قسمت داخلی کفش است که کف پا با آن تماس پیدا می‌کند. یک کفی مناسب و باکیفیت، تمامی قسمت‌های پا را پوشش می‌دهد و کاملاً نرم و انعطاف‌پذیر است. برای تشخیص میزان راحتی کفی بوت، چند قدم با آن راه بروید و از عدم ایجاد فشار روی پنجه و پاشنه پا، مطمئن شوید.

راهنمای خرید بوت چرم و استایل کردن آن

رنگ‌بندی

 زمانی که برای خرید بوت چرم مردانه یا زنانه به مراکز فروش مراجعه می‌کنید، قطعا انواع و اقسام بوت‌ها را با طیف رنگی مختلف می بینید. برخی بوت‌ها از ترکیب چندین رنگ تولید شده و این موضوع باعث جذابیت و زیبایی آنها در نظر بینندگان شده است؛ اما توجه داشته باشید که بعضی از رنگ‌های بوت چرمی، لوازم جانبی لازم از جمله واکس مخصوص ندارند؛ بنابراین اگر بعد از مدتی، رنگ و جلای کفش از بین برود و بخواهید به آن واکس بزنید، با مشکل مواجه می‌شوید.

رنگ‌های تک‌رنگ همواره به‌روز و مد هستند و با اغلب لباس‌ها به‌راحتی ست می‌شوند؛ بنابراین دردسر ست‌کردن لباس یا از مد افتادن برای کفش‌های چرم تک‌رنگ وجود ندارد.

ضد آب بودن

 به عنوان آخرین نکته از راهنمای خرید بوت چرم، به هنگام انتخاب و خرید بوت چرم زنانه یا مردانه، حتماً به ویژگی ضد آب بودن دقت داشته باشید. اگر از آن دسته افرادی هستید که مدت‌زمان بیشتری خارج از منزل وقت می‌گذرانید، این ویژگی را در اولویت قرار دهید و حتماً به سراغ بوت‌هایی با خاصیت ضد آب بروید.

در این صورت، در هر شرایط آب‌وهوایی از جمله هوای بارانی، هوای آفتابی و... می‌توانید از بوت خود استفاده کنید، بدون آنکه با مشکلاتی نظیر خیس شدن پا یا مرطوب شدن پا درون کفش مواجه شوید.

 چند مدل از انواع بوت چرم مردانه و زنانه

در این بخش چندین نمونه از جذاب‌ترین مدل‌های بوت چرم مردانه و زنانه را به شما معرفی کرده و درمورد ویژگی‌های آنها صحبت می‌کنیم.

 

نیم بوت چرمی رسمی زنانه Diba Bootie BP

راهنمای خرید بوت چرم و استایل کردن آن

اگر برای خرید نیم بوت چرم زنانه، به دنبال مدل‌های ساق‌بلندتر هستید این محصول می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد. این بوت برای استایل‌های کلاسیک و کژوال گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. پاشنه این مدل بوت اگرچه کمی بلند است، اما به دلیل پهنای مناسبی که دارد، راحتی به هنگام راه‌رفتن را تأمین  می‌کند.

نیم بوت چرمی روزمره زنانه Artemis Bootie

راهنمای خرید بوت چرم و استایل کردن آن

درصورتی‌که برای خرید بوت چرم طبیعی،  به مدل‌های اسپرت علاقه دارید و به دنبال یک کفش با پاشنه مناسب و یک‌دست هستید این گزینه می‌تواند برای شما مناسب باشد. ظاهر جذاب و ترکیب رنگ منحصربه‌فرد این کفش به ظاهر و استایل شما جذابیت بیشتری می‌دهد و به دلیل برخورداری از لژ و زیره مناسب، برای استفاده روزانه و ست‌کردن با سایر استایل‌ها بسیار مناسب است.

 

نیم بوت چرمی روزمره زنانه Arnika Sleeve Bootie MC Lace

راهنمای خرید بوت چرم و استایل کردن آن

این نیم بوت دارای رویه چرم طبیعی، زیره محکم و مقاوم و طراحی منحصربه‌فرد است و برای تمامی فصول سال، به‌ویژه فصول پاییز و زمستان مورداستفاده قرار می‌گیرد.

 

نیم بوت چرمی اسپرت زنانه Larisa Bootie LC Lace

راهنمای خرید بوت چرم و استایل کردن آن

.اگر برای استفاده روزمره و پیاده‌روی، به دنبال خرید نیم‌بوت زنانه با زیره سبک، رویه چرم و طراحی زیبا هستید، این محصول می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد

 

نیم بوت چرمی روزمره زنانه Argon Bootie LC

راهنمای خرید بوت چرم و استایل کردن آن

درصورتی‌که علاقه‌مند به مدل‌های راحت و زیر پیو هستید این نیم‌بوت می‌تواند نیاز شما را به بهترین شکل ممکن پاسخ بدهد. علاوه‌برآن، طراحی منحصربه‌فرد این نیم‌بوت باعث افزایش ست پذیری آن با سایر استایل‌ها شده است.

سخن پایانی

 در این مقاله از راهنمای خرید بوت چرم، شما را با نکات مهم در انتخاب و خرید یک بوت مناسب آشنا کردیم. اگر با فرارسیدن فصل پاییز در پی خرید یک نیم‌بوت باکیفیت و مناسب هستید تا به واسطه آن تیپ زمستانی خود را جذاب‌تر کنید حتماً به نکاتی که در این مطلب اشاره کردیم دقت و توجه کافی داشته باشید.